OKI na targach FestiwalDruku.pl i Packaging Innovations 2021

0

Na tegorocznych połączonych targach FestiwalDruku.pl i Packaging Innovations 2021 (Międzynarodowe Targi Opakowań), które odbędą się w dniach 15-16 września w EXPO XXI w Warszawie, firma OKI wraz z partnerami zaprezentuje swoje nagradzane rozwiązania z białym tonerem: Oki Pro1050, Oki Pro8432WT, OKI Pro9542EC z wielofunkcyjnym podajnikiem automatycznym.

Urządzenia te będzie można zobaczyć na stoiskach partnerów firmy OKI Europe w hali targowej FestiwalDruku.pl: API (stoisko H16), Ekstreme (stoisko C18), TTMagic (stoisko F17) oraz hali Packaging Innovations: Zakłady Artystyczne ART (stoisko A16).

– Firmy drukarskie będą poszukiwały możliwości, które mogą szybko zapewnić wysoką rentowność przy niskich inwestycjach. A biorąc pod uwagę szacunki, że globalny rynek druku etykiet osiągnie wartość 49,9 mld USD w 2024 roku[1], nadszedł czas, aby rozważyć wejście na ten rynek. W czasie pandemii wiele firm przeszło na nowe modele zarobku, w związku z czym dostawcy usług druku mogą czerpać zyski z produkcji etykiet dla tych firm, które zaczęły tworzyć i sprzedawać własne produkty. Drukarka etykiet OKI Pro1050 doskonale nadają się do drukowania etykiet wysokiej jakości na żądanie, od ręki, personalizacji produktów czy obsługi niskonakładowych zamówień, które dzięki jej możliwością stają się opłacalną opcją dla usługobiorców – mówi Jacek Tarkiewicz, Regional Marketing Manager CEE w Oki Europe Ltd.

Pro1050 – drukuj etykiety od ręki z wykorzystaniem CMYK + W

Usługi niskonakładowego druku kolorowych etykiet na żądanie to sposób na pozyskanie nowej grupy klientów i przychodów. Drukarka etykiet OKI Pro1050, dzięki szerokiemu spectrum różnorodnych nośników oraz możliwość zastosowania 5 koloru białego, gwarantuje dużą wszechstronność i elastyczność w zakresie druku kreatywnych, przyciągających wzrok etykiet. Oferuje ona możliwość wykorzystania różnorodnych nośników – od papierów powlekanych, niepowlekanych i z teksturą, poprzez media na bazie PE, PP czy PET, po białe, transparentne lub kolorowe podłoża, w tym również takie, z którymi nie radzi sobie popularna technologia atramentowa.

OKI Pro1050 przeznaczona jest do nisko- i średnionakładowej produkcji etykiet rzędu 6 tys. mb/m-c.  Jest ona idealna do druku na żądanie i wysokiej jakości etykiet, jest łatwa w konfiguracji i wymaga minimalnego przeszkolenia w obsłudze, ponieważ jej użytkowanie jest bardzo proste i intuicyjne. Urządzenie pozwala nawet na duże przestoje, nie musi być używane codziennie, ponieważ to jest technologia cyfrowa, tonerowa, która nie wymaga codziennego druku. Nałożenie nieprzejrzystego białego tła pod obrazem CMYK umożliwia łatwy druk na nośnikach zarówno przezroczystych, jak i kolorowych. Dzięki temu produkcja etykiet, zwłaszcza w niskich nakładach, jest dużo prostsza i bardziej opłacalna niż do tej pory. Technologia atramentowa, która dominuje w branży w tym segmencie cenowym, jest technologią o znaczących ograniczeniach w tym zakresie. Wymaga ona bowiem nie tylko przygotowania matrycy, ale też stałej cyrkulacji atramentu w maszynie drukującej i drukowanie kolorem białym staje się opłacalne dopiero przy dużych nakładach lub w przypadku znaczącej przewagi prac z kolorem białym. Dzięki Pro1050 od OKI nie ma tych ograniczeń – biały może być wykorzystany jako kolor spotowy lub jako tło w przypadku podłoży transparentnych i jest to tak samo proste i ekonomiczne gdy drukujemy jedną sztukę jak i pięć tysięcy etykiet. W przypadku technologii atramentowej stosowanie różnorodnych, także przemysłowych podłoży, często wiąże się z potrzebą wstępnego ich powlekania, co podnosi koszt etykiety. OKI daje możliwość zastosowania szerokiej gamy niskobudżetowych podłoży, także tych wrażliwych na działanie wysokiej temperatury, co znacząco obniża koszt pojedynczej etykiety i umożliwia produkcję w niskich oraz średnich nakładach w cenie korzystnej dla zamawiającego i przy marży atrakcyjnej dla producenta. Drukarka idealnie nadaje się więc dla właścicieli marek i drukarni, którzy chcą drukować, ekonomicznie i na żądanie, dowolną ilość etykiet od jednej sztuki do kilku tysięcy bez zbędnych strat, oszczędzając cenny czas i budżet.

Druk termotransferowy i personalizacja – rosnące trendy w branży

Przewiduje się, że do 2025 r.[2] globalny rynek druku niestandardowych koszulek osiągnie wartość 3,1 mld dolarów. Stanowi to niesamowitą okazję dla dostawców usług poligraficznych, aby rozwinąć działalność poprzez dodanie do swojego portfolio usług spersonalizowanych i spersonalizowanego ozdabiania odzieży w krótkich seriach.

– Druk termotransferowy to szybki, łatwy i niedrogi sposób na personalizację dla indywidualnych klientów lub na dostawy spersonalizowanych markowych produktów dla firm. Wybór drukarki termotransferowej OKI Pro8432WT umożliwi firmie nie tylko drukowanie na odzieży — takiej jak koszulki, bluzy z kapturem, czapki z daszkiem i torebki — ale również na żądanie dostosowywać przedmioty wykonane z twardych materiałów takie jak kubki, wyroby szklane, termosy i artykuły papiernicze. Sektor produktów promocyjnych generuje roczną sprzedaż na poziomie 14,9 mld euro w Europie[3], jednak zaspokojenie rosnącego popytu na produkty dostosowane do potrzeb klientów lub produkty spersonalizowane w krótkich seriach może stanowić wyzwanie. Dzięki naszej drukarce bardzo łatwo jest mu jednak sprostać – mówi Jacek Tarkiewicz.

Pro8432WT to drukarka wykorzystująca technologię druku w bieli. Swoim potencjałem zachwyci wszystkich tych, którzy poszukują urządzenia do drukowania na żądanie m.in. materiałów promocyjnych, gadżetów dekoracji, a także innych zastosowań termotransferowych. Drukuje na papierze w formatach od A6 do A3 i gramaturze do 256 g/m² z wykorzystaniem białego tonera, zapewniając nawet najmniejszym drukarniom możliwości druku w najwyższej jakości. Oferuje wysoką funkcjonalność i wydajność, która została zwiększona dzięki dwóm dodatkowym kartridżom z białym tonerem w zestawie, pozwalającym na wydruk 13 000 białych stron. Wielopoziomowa technologii ProQ, toner Microfine High Definition w połączeniu z technologią LED gwarantują wyraziste, ostre wydruki. To idealny model dla drukarni, agencji kreatywnych i innych firm, które na poważnie myślą o najwyższej jakości wydruku na szerokiej gamie nośników: od odzieży, po gadżety i elementy komunikacji wizualnej.

Moc opakowań dostosowanych do indywidualnych potrzeb

Zapotrzebowanie konsumentów na personalizację i zamówienia dostosowane do indywidualnych potrzeb stwarza także nowe możliwości uzyskania przychodów na rynku opakowań. Europejskie Stowarzyszenie Projektowania Marek i Opakowań (European Brand & Packaging Design Association) informuje, że 63% wiodących właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, dostawców, agencji i specjalistów ds. opakowań uważa, że opakowania spersonalizowane zwiększają sprzedaż, a 52% twierdzi, że wpływa to pozytywnie na lojalność klientów[4].

– Zamówienia na personalizację i dostosowanie do indywidualnych potrzeb wymagają mniejszych nakładów druku, a biorąc pod uwagę czas konfiguracji i koszty eksploatacji, dostawcy usług druku często musieli wstrzymywać się z mniejszymi zamówieniami lub nie akceptować ich wcale. Obecnie mogą jednak skorzystać z tej dochodowej tendencji dzięki technologii, która umożliwia rentowne drukowanie małych nakładów – nawet 1 sztuki. Drukarki do produkcji OKI z serii Pro9000 idealnie nadają się do m.in. niskonakładowych druków cyfrowych, umożliwiając nawet najmniejszym firmom z branży druku profesjonalnego otwarcie lub poszerzenie zakresu usług w zakresie drukowania opakowań – dodaje Jacek Tarkiewicz.

OKI Pro 9542EC to pięciotonerowa drukarka cyfrowa LED formatu A3+ oferująca możliwość druku kolorem białym, jako pierwszym (na spodzie) i nakładanie wydruku CMYK w jednym przebiegu na szerokiej gamie nośników różnej grubości, w tym na kolorowych i przezroczystych materiałach. Wysoka rozdzielczość – 1200 x 1200 dpi, szybkość druku 50 str./min. i nieporównywalna możliwość wyboru szerokiej gamy nośników o maksymalnej gramaturze sięgającej 360 g/m2, sprawiają, że urządzenie to jest idealnym rozwiązanie dla firm, drukarni, agencji kreatywnych i organizacji, dla których ważne jest drukowanie materiałów graficznych na żądanie i wymagających doskonałej jakości wydruków oraz dla niskonakładowego druku produkcyjnego. Drukarka została zaprojektowana w taki sposób, aby pomóc zaoszczędzić środki finansowe. Tonery o dużej pojemności redukują interwencje użytkownika i przyczyniają się do obniżenia kosztów CPP. Firma zyskuje więc możliwość optymalizacji swoich kosztów i nakładów druku, dzięki czemu może przewidywać i w łatwy sposób sterować swoimi miesięcznymi wydatkami oraz poziomem produkcji.

Więcej informacji na stronie TUTAJ.

[1]https://www.smithers.com/en-gb/resources/2019/may/global-market-for-label-printing-will-reach-$49-9b

[2] https://www.statista.com/statistics/941685/custom-t-shirt-printing-market-size-worldwide/

[3]Techconsult / PSI study “Industry Structure Analysis 2017-19”

[4] https://www.epda-design.com/10-brands-exploring-sustainable-packaging-2/