Restart w branży targowej

0

Stopniowe odmrożenie gospodarki sprawia, że branża targowa przygotowuje się do „powrotu do gry”. Pierwsze imprezy branżowe dla segmentu druku, poligrafii i opakowań odbędą się już we wrześniu – począwszy od FestiwalDruku.pl, przez inne polskie i zagraniczne wydarzenia, które zostały przeniesione z terminów wiosennych.

12. edycja Targów Opakowań Packaging Innovations planowana była na czerwiec, jednak ze względu na obowiązujący na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii i wprowadzenie przez rząd licznych restrykcyjnych obostrzeń, organizatorzy podjęli decyzję o przełożeniu targów na wrzesień.

– Długo wierzyliśmy, że sytuacja się uspokoi i targi będą mogły odbyć się w planowanym terminie. Niestety, aktualnie jest to niemożliwe. Dbając o zdrowie wystawców, ich pracowników i uczestników targów, podjęliśmy decyzję o przeniesieniu terminu Targów Packaging Innovations na drugą połowę września 2020 roku. Branża targowa przeniosła większość swoich imprez na jesień, dlatego operatorzy obiektów muszą na nowo dostosować swoje kalendarze do aktualnych potrzeb. Jest to bardzo złożony proces – informuje Ewa Woch, Wiceprezes Targów w Krakowie.

Wszystko wskazuje na to, że już niebawem targi na nowo będą mogły pomóc krajowej gospodarce. Polska Izba Przemysłu Targowego wydelegowała grupę ekspertów przygotowującą procedury, jakie należy uwzględnić podczas organizacji targów na jesieni. Targi, czyli spotkania biznesowe, stymulują całą gospodarkę. Hibernacja biznesu nie może trwać zbyt długo, nad przyspieszeniem bezpiecznego powrotu do normalności pracują właśnie eksperci z Izby wraz z wirusologami i przedstawicielami rządu.

– Przemysł targowy jest kluczowy dla odbudowy gospodarki państw i regionów, ponieważ targi są najskuteczniejszym i najszybszym motorem ożywienia gospodarczego; musimy to przetrwać, nie poddając się. Działając rozsądnie i mając odpowiednie wsparcie, jesteśmy w stanie pomóc w przyspieszeniu odmrażania polskiej gospodarki – dodaje Grażyna Grabowska, Prezes Targów w Krakowie i Wiceprezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego.

Fespa również jesienią

FESPA Global Print Expo oraz imprezy towarzyszące: European Sign Expo oraz Sportswear Pro również zostały przeniesione na nowy termin. Impreza, która pierwotnie miała odbyć się w dniach 24-27 marca 2020 r. planowana jest na 6-8 października 2020 r. – Pomimo wpływu pandemii na branżę druku specjalistycznego, widzimy potężne zapotrzebowanie ze strony naszej globalnej społeczności na to, by w 2020 roku odbyły się targi Fespa. Dlatego z ogromną przyjemnością potwierdzam, że nasze eventy odbędą się w zmienionych terminach i jesteśmy bardzo wdzięczni zespołowi IFEMA, który w pełni poparł naszą decyzję podyktowaną wyjątkowymi okolicznościami – powiedział dyrektor generalny FESPA, Neil Felton.

IFEMA to centrum wystawiennicze w Madrycie, w których odbywa się madrycka edycja FESPA. Wedle planów organizatora – w pięciu salach Feria de Madrid ponad 600 wystawców miało zaprezentować swoją ofertę z zakresu sitodruku, wielkoformatowego druku cyfrowego, zadruku tekstyliów, odzieży i dekoracji wnętrz, oklejania pojazdów, opakowań i oznakowania reklamowego.

Drupa w 2021

Przełożonymi na najdalszy okres są targi drupa, ale warto pamiętać, że jest to wydarzenie o ogromnym rozmachu organizacyjno-logistycznym, które odbywa się co 3-5 lat i trwa 11 dni. Pierwotnie miały odbyć się w czerwcu 2020 w Düsseldorfie, zostały przełożone już w marcu na przyszły rok i odbędą się 20 – 30 kwietnia 2021 roku.

– Decyzja o odłożeniu targów drupa na rok 2021 została podjęta w ścisłym porozumieniu z naszymi radami doradczymi i sponsorami – powiadomił Werner M. Dornscheidt, prezes zarządu Messe Düsseldorf GmbH. Ma ona odzwierciedlać także życzenia przedstawicieli poszczególnych branż: – Jako ich partner robimy obecnie wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć straty finansowe ponoszone przez naszych wystawców – dodał Werner M. Dornscheidt.

Słowa te potwierdził prezes drupy, Claus Bolza-Schünemann, podkreślając, że odłożenie targów drupa było nieuniknione ze względu na aktualną sytuację. – Decyzja ta jest słuszna i odpowiedzialna. Wielu wystawców rozpoczynało przygotowania logistyczne do targów już w połowie marca, ogłoszenie tej informacji z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym dało wszystkim zainteresowanym możliwość natychmiastowej reakcji i przygotowania się na targi kwietniu 2021 r. – wyjaśniał Claus Bolza-Schünemann.

Jednym głosem mówi także branża hotelarska w Düsseldorfie, która za pośrednictwem swojej organizacji branżowej DEHOGA (Stowarzyszenie branży hotelarsko-gastronomicznej) wysłała do branży jasny sygnał. – Apelujemy do naszych członków i całej branży o elastyczność, jeśli chodzi o zmianę rezerwacji przez wystawców i zwiedzających. Targi takie jak drupa, odgrywają niezwykle ważną rolę dla miasta, branży hotelowej i gastronomii. Nieproduktywne byłoby nie okazywanie dobrej woli w tej sytuacji – powiedzieli reprezentanci DEHOGA, Giuseppe Saitta oraz Rolf D. Steinert.

FestiwalDruku.pl odbędzie się 9-10 września 2020 r. w EXPO XXI Warszawa. Równolegle z FestiwalDruku.pl w Hali nr I odbędzie się FestiwalMarketingu.pl.

Artykuł ukazał się w majowym numerze OOHnews!, dostępnym TUTAJ.